Jag ser det snöar !

  2012-04-18 / 15:35:27 / Allmänt /
Det har snöat här i Chaudes-Aigues!! och jag som verkligen inte har packat för snö!! men snälla Emma har lånat ut en jacka till mig! men jag bara hoppas på att dom kalla dagarna snart är över, vill ju bara ha det lite varmt!



Det har varit en riktigt hård vecka, det tar på krafterna att jobba 16 timmar om dagen, 5 dagar i sträck! knappt någon sömn och du ska vara pigg hela dagarna! hoppas det blir bättre med tiden så att man vänjer sig lite iaf!
det är så sjukt mycket att göra, service 2 ggr per dag, städa hela hela tiden, mice en place varenda minut du får över!! vi kämpar på men det är hårt!! men det är roligt och galet lärorikt!
Jag ska försöka få tag på lite bilder från en kollega, han har tagit massa bilder på maten, tänkte att ni måste få se hur fint vi gör det, jag menar, allt ska vara perfekt, annars åker det bort!!
Det är riktigt påfrestande, både psykiskt och fysiskt... skönt att veta att jag iaf har mina 2 dagar i veckan ledigt.


Igår gick jag ännu en gång upp i bergen och vandrade, denna gången tog jag med mig Emma för att visa vad jag hade upptäckt uppe i bergen. denna gången gick vi längre än jag gick förra gången, när i skulle ner igen orkade vi inte gå tillbaka, och chansade på att man kunde komma ner där vi va, så vi klätrade över ett staket och hoppades på det bästa! dock hade vi inte riktigt turen med oss när vi tillslut kom till en till staket med ett stup nedanför... jahapp tänkte vi och funderade på om vi var tvungna att gå upp för berget igen eller om det fanns en smartare väg... vi försökte med det andra alternativet.... våran smarta idée ledde till att hoppa över stängsel, krypa under taggtrådar, klättra över en mur, hoppa över en å, smälla upp en dörr för att komma till yttligare en å, traska i träsk och dra oss upp ur lera! men TILLSLUT så kom vi till en riktig väg, vi var bara tvungna att en en gång klättra över en liten mur ! men det är ju alltid roligt med lite äventyr! RIGHT !?


Har lite stunder då och då jag bara vill hem och krama alla! saknar alla små saker hemma, som att kunna krama mamma, ringa mikkis och träffas för att prata, sitta hemma med Ssanna och dricka te och mysa, SVENSK TV !!!!
Och nästan mest av allt MIN SÄNG ! har en hård jävla bäddsoffa med sten hårda kuddar, det är som att sova på golvet med en handuk typ :P men jag klagar inte! ;) 


puss&kram alla fina! <3


S.

Jag saknar dig också!!! :(

2012-04-18 @ 20:11:33
URL: http://welcometocloudnine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious